WAT IS MINDFULNESSTRAINING?

Mindfulness wordt ook wel aandachttraining genoemd. En het is net zo simpel én ingewikkeld als het klinkt: je traint je aandacht. Je leert anders te kijken naar gevoelens en gedachten, meer van een afstandje. Open en zonder oordeel aanwezig zijn bij dat wat is. Onderzoek heeft aangetoond dat het werkt, vooral bij spanning, stress, somberte en pijn.

In plaats van je automatisch te verzetten tegen vervelende gevoelens probeer je er op een accepterende, niet-oordelende manier bij stil te staan.
Net als een hamster in zijn looprad, rennen wij ook vaak hetzelfde cirkeltje rond. Zijn we gevangen in vaste denk- doepatronen. Zijn ze niet meer helpend maar weet je ook niet goed hoe het anders kan.

Die patronen zijn zó vanzelfsprekend dat we ze niet eens doorhebben. Totdat je je rot gerend hebt in je rad. Er was veel beweging, maar geen vooruitgang. Pas als je kunt stoppen met rennen kun je uit je patronen stappen. Hóe je dat doet, leer je in de training door middel van lichaamsoefeningen en meditatie. Door te vertragen ga je patronen beter zien en kun je andere keuzes maken. Je vergroot daarmee je innerlijke vrijheid en stabiliteit.

VOOR WIE?

Meestal is de training voor je geschikt als je last hebt van piekeren, slapeloosheid, stress of depressieve klachten. Of als je herstellende bent van een burn-out. Angst of pijnklachten hebt waarvoor niet een duidelijke lichamelijk oorzaak te vinden is. Als je gemotiveerd bent om tijd, geld en aandacht te investeren in jezelf.

Je kunt naar een gratis kennismakingsbijeenkomst komen om geheel vrijblijvend na te gaan of een training iets voor jou is. Bellen of langskomen kan ook. Je kunt HIER ervaringen lezen van mensen die je voorgingen.

DE TRAINING

De training bestaat uit negen sessies van ongeveer 2,5 uur. In elke sessie staat een ander thema centraal zoals de bodyscan, grenzen, omgaan met stress of communicatie. Het is gericht op ervaren, je krijgt een cursusboek met theorie ter ondersteuning. Een belangrijk deel van de training bestaat uit thuis oefenen met audio-opnames. Je krijgt daarvoor een inlogcode.

Onder agenda en kosten vind je de planning en inderdaad, de kosten. Vraag vooral bij je verzekering na of een mindfulnesstraining wordt vergoed. Ik ben cat. 1 trainer, veel verzekeringen vergoeden dan een deel.  Indien van toepassing kun je ook je werkgever vragen om een bijdrage.

MINDFULNESS OP MAAT

Soms wil of kun je niet in een groep. Ik adviseer het meestal wel omdat je ook van anderen veel kunt leren. Al was het alleen al om met eigen ogen te zien en te ervaren dat je niet de enige bent met klachten.
Wil je overleg, bel of mail me dan.