wat is mindfulnesstraining?

Mindfulness wordt ook wel aandachttraining genoemd.  En het is net zo simpel én ingewikkeld als het klinkt: je traint je aandacht. Je leert anders te kijken naar gevoelens en gedachten, meer van een afstandje. Open en zonder oordeel aanwezig zijn bij dat wat is. Onderzoek heeft aangetoond dat het werkt, vooral bij spanning, stress, somberte en pijn.

In plaats van je automatisch te verzetten tegen vervelende gevoelens proberen we er op een accepterende niet oordelende manier bij stil te staan. We staan ons toe te voelen wat we op dat moment ervaren. Door zo bewust stil te staan bij gebeurtenissen in ons leven worden we ons ook bewuster van de positieve momenten in ons leven. Je ontwikkelt zo meer vrijheid en innerlijke stabiliteit.

waarom mindfulness?

  • Als je beter wilt omgaan met onzekerheid, stress, angst, ontevredenheid of pijn.
  • Je krijgt een grotere vertrouwdheid met je lichaam en geest.
  • Je bent in staat om betere, in ieder geval bewustere, keuzes te maken.
  • Je concentratievermogen en vitaliteit verbetert.

voor wie?

  • Als je last hebt van piekeren, slapeloosheid, stress of depressieve klachten.
  • Als je herstellende bent van een burn-out.
  • Meer rust wilt, effectiever wilt zijn, meer wilt genieten.
  • Angstklachten hebt en/of pijn waarvoor niet duidelijk een lichamelijke oorzaak te vinden is.
  • Voor wie wil en gemotiveerd is om te investeren in zichzelf  (en daardoor ook in zijn omgeving).

de mindfulnesstraining

De mindfulnesstraining bestaat uit:

  • Een (telefonisch) kennismakingsgesprek.
  • Acht keer een bijeenkomst van 2½ uur met verschillende oefeningen als yoga en meditatie.
  • Een extra oefenavond.
  • Dagelijks thuis oefenen met audio opnames.

 

Deel deze pagina:
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinmailFacebooktwittergoogle_pluslinkedinmail